Certificare electronica pentru importurile de produse ecologice

94 afisari
aprilie 2017 - Noul sistem de certificare electronica a importurilor de produse ecologice pe teritoriul Uniunii Europene a devenit aplicabil incepand cu 19 aprilie. Acest proces este menit sa imbunatateasca monitorizarea importurilor si sa consolideze dispozitiile de siguranta alimentara. Totodata, prin colectarea de date fiabile privind comertul produselor ecologice, sarcina administrativa a operatorilor si autoritatilor se va reduce, iar riscul potentialelor fraude va fi diminuat semnificativ.

Atat certificarea pe suport de hartie, cat si e-certificarea vor fi utilizate pe durata unei perioade de tranzitie de 6 luni. Incepand din 19 octombrie 2017, importurile de produse ecologice vor fi acoperite doar prin e-certificare.

Comisarul UE pentru agricultura si dezvoltare rurala, Phil Hogan, a declarat: „Angajamentul nostru fata de o certificare si fata de masuri de inspectie stringente constituie o componenta importanta a standardelor de siguranta a produselor alimentare ale UE. Aceste standarde inalte ne-au permis sa devenim cei mai buni furnizori de produse alimentare din lume, insa trebuie sa depunem eforturi continue pentru a gasi modalitati noi si superioare de a obtine rezultate si mai bune. Aceste noi reguli vor imbunatati trasabilitatea produselor ecologice, care reprezinta o importanta piata in crestere.”

In practica, modificarile vor necesita adaugarea acestor certificate de import la Sistemul de control al comertului si de expertiza (TRACES) - sistemul electronic existent al UE pentru urmarirea deplasarii produselor alimentare pe teritoriul UE. Accesibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, sistemul TRACES a aratat ca faciliteaza comertul permitand partenerilor comerciali si autoritatilor competente sa obtina cu usurinta informatii privind deplasarea transporturilor lor de produse si accelerand procedurile administrative. El s-a dovedit, de asemenea, a fi un instrument nepretuit pentru facilitarea reactiilor rapide la amenintarile privind sanatatea prin urmarirea deplasarilor transporturilor de produse si facilitarea gestionarii riscurilor prezentate de transporturile respinse.

Context
In urma recomandarilor Curtii de Conturi Europene si a unei cereri din partea statelor membre de a aborda ingrijorarile referitoare la monitorizarea deplasarii produselor ecologice si coerenta controalelor la import, noile reguli vizeaza ameliorarea trasabilitatii produselor ecologice si reducerea fraudelor potentiale.
Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2016/1842 al Comisiei a fost publicat la 14 octombrie 2016, modificand Regulamentul (CE) nr. 1235/2008 in ceea ce priveste certificatul de inspectie electronic pentru produsele ecologice importate si anumite alte elemente, precum si Regulamentul (CE) nr. 889/2008 in ceea ce priveste cerintele referitoare la produsele ecologice conservate sau prelucrate si la transmiterea informatiilor.

Aflati mai multe despre agricultura ecologica din UE

Imports of organic products subject to new EU electronic certification system
A new system of electronic certification to better monitor imports of organic products becomes applicable with April 19, making the EU a global leader in traceability and in the collection of reliable data on trade of these products.
This pioneering e-certification system will contribute to enhancing food safety provisions and reducing potential fraud. It will also reduce the administrative burden for operators and authorities, and provide much more comprehensive statistical data on organic imports.
Both paper and e-certification will be used during a 6-month transition period. As of 19 October 2017, organic imports will be covered only by e-certification.
In practical terms, the changes will require the addition of these import certificates into the Trade Control & Expert System (TRACES) – the existing EU electronic system for tracking movements of food products across the EU. Accessible 24/7, the TRACES system has been shown to facilitate trade by enabling trade partners and competent authorities to easily obtain information on the movements of their consignments, and speeding up administrative procedures. It also proved to be an invaluable tool in facilitating the rapid reaction to health threats by tracing the movements of consignments and facilitating the risk management of rejected consignments.

Aboneaza-te la newsletter-ul InstalNews

Fii la curent cu toate noutatile, schimbarile, promotiile si evenimentele din lumea instalatiilor.

Ma abonez

DIN ACEEASI CATEGORIE

Situri Partenere: