Gigantul Hisense, noul brand din protofoliul companiei romanesti Mit Clima, in premiera in Romania

1155 vizualizari
Mit Clima
Distribuie pe

Gigantul Hisense, lider mondial în tehnologia Smart TV, VRF, electrocasnice și dispozitive de comunicații mobile, pătrunde pe piata locală începănd să fie distribuit pentru prima data în România prin compania Mit Clima. Importator de soluții de climatizare al brandurilor Mitsubishi Electric şi Climaveneta, Mit Clima își extinde portofoliul cu produsele Hisense VRF (flux variabil de agent frigorific) furnizate de Qingdao Hisensehitachi Air Conditioning Systems și estimează afaceri de 12,9 milioane euro în 2019.

Conform specialiştilor, piaţa totală a sistemelor de ventilaţie și climatizare, estimată la 58 milioane de euro pentru anul 2017, urmează un trend ascendent cu o creștere în medie de circa 15% până în 2020. Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a ajuns la 3,4 miliarde de euro în 2018, cu o creștere de 13% comparativ cu anul anterior, iar piața românească de electro-IT a ajuns aproape de 1,2 miliarde de euro la nivel de trimestru patru 2018, principalele motoare fiind sectorul electrocasnicelor mari și cel al echipamentelor de birou, cu rate de creștere de 12%, respectiv 13%. (conform GfK TEMAX pentru România)

Mit Clima estimează o creştere de 20% anual și afaceri de circa 13 milioane de euro în 2019, odată cu includerea în portofoliu a soluțiilor de climatizare Hisense.Dan Stoica

„Ne dorim un parteneriat de lungă durată împreună cu partenerii noştri de business, care vin cu expertiză şi reputaţie în piaţă. Ţintim afaceri de 12,9 milioane de euro în 2019, dintre care estimăm că 30-35% vor fi vânzări pe produsele Hisense. Pe termen mai lung, estimăm o creştere de 20% în fiecare an“, declară Dan Stoica, general manager al companiei Mit Clima.

Parteneriatul Mit Clima – Hisense a fost anunțat la finele săptămânii trecute în cadrul unei conferințe unde au fost prezentate specificațiile soluțiilor de climatizare oferite de grupul Hisense, dar și analize de piață, estimări și sondaje furnizate de compania importatoare pe piața din România.

Împărţită în trei segmente, piaţa sistemelor de climatizare și ventilaţie are ponderea ce mai mare pe segmentul comercial cu 45% din totalul pieţei, urmat de cel industrial cu 29% din valoarea totală a pieţei, iar cel rezidenţial reprezintă diferenţa de 26%.

Legislaţia europeană, obligatorie şi pentru România, impune includerea sistemelor de ventilaţie în clădirile nou construite, punând accent pe calitatea aerului din spaţiile locuite, comerciale, de birouri sau hale industriale datorită repercursiunilor directe asupra calităţii vieţii şi a sănătăţii.

Un sondaj realizat în direct în cadrul evenimentului de lansare a parteneriatului Mit Clima – Hisense relevă că cele mai importante criterii privind echipamentele A/C cu referire la piața românească sunt calitatea pe primul loc, urmată de prețul competitiv, funcționalitatea fiind cotată pe locul 3, criterii care dealtfel recomandă soluțiile de climatizare ale grupului Hisense.

Adresabilitatea către un segment mai larg de clienţi, cu soluţii viabile şi rentabile şi pentru companiile de talie medie, nu doar pentru cele premium, este unul din motivele care au stat la baza deciziei de business a Mit Clima de a aduce soluţiile Hisense în Romănia. În portofoliul de clienți ai companiei românești se numără proiectul imobiliar Sema City, Mega Image, sediul central al BNR, precum şi mai multe locaţii ale Băncii Transilvania, UniCredit, Rompetrol sau MOL și desi Mit Clima va continua să pună accent pe segmentul B2B, prin intermediul noului parteneriat compania va pune la dispoziţie şi game mai accesibile pentru aplicabilităţile rezidenţiale.

“Ne preocupă să construim un sistem de business performant și o echipă solidă, primele două resurse ca importanță în activitatea unei companii. Valoarea adăugată a Mit Clima este competența tehnico-comercială și lucrul cu partenerii, în prescripția echipamentelor și în montajul acestora. Facem un business consultațional, nu simple tranzacții cu echipamente, oferim soluții și vrem să avansăm spre vânzarea de servicii de climatizare împreună cu partenerii noștri. Acum urmărim să ne dublăm numărul de angajaţi în oraşe importante din România, precum Cluj, Timişoara, Constanţa şi Iaşi. De asemenea vrem să mărim şi echipa pe partea comercială în Bucureşi, cât şi pe partea de back-office“, menţionează Dan Stoica.

Mit Clima a încheiat anul 2018 cu afaceri de 11,05 milioane lei, iar marja de profit a companiei se situează între 5% şi 10%, potrivit reprezentanţilor distribuitorului din România. În acelaşi timp, gigantul cu care s-a asociat, Hisense, a înregistrat vânzări de peste 5 miliarde de dolari.

Hisense este un conglomerat chinezesc cu peste 75.000 de angajaţi la nivel global, 18 sucursale, 10 centre de cercetare și dezvoltare în afara țării și 6 baze de producție în străinătate și produse vândute în peste 130 țări și regiuni ale lumii. Compania este de 11 ani lider pe segmentul televizoarelor cu ecran plat în piaţa din China, iar în 2018 a fost lider mondial pe segmentul de smart TV şi aplicaţii pentru smart home, în ultimii ani atingând recordul de a fi al 3-lea cel mai popular brand TV din întreaga lume, respectiv al doilea cel mai popular brand VRF în China.

Tehnologia pe care o va distribui Mit Clima prin produsele Hisense VRF (flux variabil de agent frigorific) este produsul unui joint venture numit Qingdao Hisensehitachi Air Conditioning Systems ale cărui baze au fost puse în 2003 între chinezii de la Hisense Group şi japonezii de la Hitachi Air Conditioning (n.r.: Johnson Cotrols-Hitachi începând cu 2015).

Hisensehitachi are peste 4.500 de angajaţi şi este locul doi în piaţa din China cu o cotă de piaţă de 22,3% în 2018, în timp ce Daikin, liderul de piaţă, a înregistrat 22,5%.

„Noi suntem în toată lumea, avem operaţiuni în peste 130 de ţări. Pentru regiunea aceasta, România este o ţară foarte importantă. De asemenea considerăm pieţe importante Turcia, Rusia, iar din Europa ţări precum Italia, Franţa, Germania, pentru că acolo ne merge foarte bine. (...) Nouă nu ne pasă de vânzările anuale, pentru că ele nu arată mai nimic. Pe noi ne interesează evoluţia pe termen lung a vânzărilor prin partenerii noştri“, a declarat Yi Bao, general manager al Hisensehitachi la nivel global.

Gigantul chinez Hisense este partener al competiţiei de fotbal Euro 2020, care va avea loc în Rusia, prin divizia de sisteme VRF, după ce a fost sponsor şi al competiţiei Euro 2018. Grupul a produs peste 2,5 milioane unităţi de climatizare în 2018, 25 milioane televizoare, 6,5 milioane de telefoane mobile şi în total 20,6 milioane de unităţi de aer condiţionat.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 6.710 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 12.606 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 200 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video