Conferinta anuala de presa Bosch 2017: Conceptii noi despre mobilitate, noi perceptii ale tehnologiei

328 afisari
Un inceput bun al acestui an: Bosch isi imbunatateste vanzarile in toate sectoarele de activitate si regiunile

• Vanzarile din primul trimestru din 2017, mai mari cu 12 procente
• Crestere a vanzarilor planificata pentru 2017, intre 3 si 5 procente
• Vanzarile in 2016: 73,1 miliarde de euro
• EBIT din operatiuni in 2016: 4,3 miliarde de euro
• Cheltuieli de cercetare si dezvoltare: 7,0 miliarde de euro
• Denner, CEO Bosch: “Bosch modeleaza lumea de maine”.


mai 2017 - Stuttgart si Renningen, Germania - Grupul Bosch a inceput cu bine noul an financiar. Vanzarile furnizorului de tehnologie si servicii au crescut cu 12 procente in primul trimestru si cu 11 procente dupa adaptarea la cursurile de schimb valutar. Toate sectoarele de activitate si toate regiunile au inregistrat o crestere in primele trei luni din 2017, unele chiar in mod considerabil. Pentru anul in curs, in lumina unei perspective economice scazute si a incertitudinii geopolitice, scopul Bosch este de a realiza o crestere a vanzarilor cuprinsa intre trei si cinci procente. Si, in ciuda investitiilor initiale inca mari, pentru a asigura viitorul companiei, rezultatul trebuie sa creasca. „Succesul de astazi in afaceri ne ofera spatiul de miscare pentru a modela lumea de maine”, a declarat dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie Bosch, la conferinta de presa anuala de la campusul de cercetare Bosch din Renningen. „Sa ne ducem mai departe activitatea, sa deschidem noi domenii de afaceri, sa ocupam o pozitie de conducere sub aspectul tehnologiei – aceasta este strategia noastra pentru procesul de transformare”. Punctele principale ale acestei transformari le reprezinta modificarile in sfera mobilitatii si conectivitatea IoT. „Ca lider in inovatie, modelam si generam transformarea”, a adaugat Denner.

Anul financiar 2016: investitii initiale la nivel record
In 2016, vanzarile Grupului Bosch au crescut la 73,1 miliarde de euro. Aceasta crestere este echivalenta cu o crestere de 3,6 procente sau de 5,5 procente dupa ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Efectele negative din cursurile de schimb valutar au ajuns la aproximativ 1,3 miliarde de euro anul trecut. Rezultatele din operatiuni, inainte de dobanzi si taxe (EBIT din operatiuni) au ajuns la 4,3 miliarde de euro, iar marja EBIT din operatiuni, la 5,8 procente. Dezvoltarea rezultatului din 2016 reflecta investitiile initiale mari in asigurarea viitorului companiei. Anul trecut, Bosch a crescut cheltuielile cu cercetarea si dezvoltarea la putin sub 10 procente, la 7 miliarde de euro. Prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO si vice-presedinte al consiliului de administratie, a explicat: „Bosch trebuie sa faca investitii initiale considerabile in procesul de transformare, si in acelasi timp sa asigure profitabilitatea ridicata pe termen lung”. EBIT a fost afectat de efectele extraordinare negative din 2016 si a ajuns la 3,3 miliarde de euro.

Conceptii noi pentru mobilitate: zero emisii, zero stres, zero accidente
Sfera mobilitatii este in pragul unei transformari considerabile. „Bosch va face posibil un nou tip de mobilitate, o mobilitate fara emisii, fara stres si fara accidente. Nu mai este vorba doar de fabricarea unor masini mai bune. Trebuie sa reinventam mobilitatea”, a afirmat Denner. Acesta a adaugat ca imbunatatirea calitatii aerului din orase, unde va locui 70 de procente din populatia globala pana in 2050, este o sarcina pe care industria, politica si societatea trebuie sa o abordeze impreuna. Referindu-se la dezbaterea actuala privind interdictiile de a conduce vehicule Diesel, CEO-ul Bosch a subliniat faptul ca atat obiectivele, cat si politicile pentru o mai buna calitate a aerului trebuie sa fie neutre sub aspect tehnologic. „Creativitatea inginerilor nostri nu trebuie sa fie restrictionata de politica la o anumita tehnologie”, a afirmat Denner. CEO-ul Bosch considera ca imbunatatirile ulterioare aduse motoarelor cu ardere interna ofera un potential imens. Procedura de masurare a RDE (emisiile in conditiile de trafic reale) care va fi valabila din toamna lui 2017, va ajuta la reducerea emisiilor de azot-oxid de la vehicule. In momentul de fata, Bosch lucreaza la aproximativ 300 de proiecte de dezvoltare RDE. Pentru vehiculele cu motoare pe benzina, compania militeaza de multa vreme pentru utilizarea la scara larga a filtrelor de particule. Mai mult, aplicarea conectivitatii la transport poate de asemenea ajuta la imbunatatirea calitatii aerului. Pentru regiunea metropolitana Stuttgart, Bosch a dezvoltat un asistent pentru transportul multimodal. Și incepand cu 2018, serviciul de parcare comunitara dezvoltat de Bosch va deveni o functie inclusa in productia de vehicule.

Electrificarea mobilitatii: combinatie intre electricitate si combustibil
Bosch investeste de asemenea mult efort pentru a duce mai departe conducerea electrica. O noua unitate operationala pentru electromobilitate va aduce laolalta toate activitatile companiei in acest domeniu. Pe langa miliardele investite in imbunatatirea motoarelor cu ardere interna, compania investeste aproximativ 400 de milioane de euro in fiecare an pentru a realiza un progres in electromobilitate. Cea mai mare parte din aceasta suma este alocata cercetarii si dezvoltarii. Bosch efectueaza cercetari atat privind tehnologiile actuale, cat si cele viitoare ale celulelor de acumulatori. Compania a castigat deja peste 30 de comenzi asociate electromobilitatii. In 2016, aceasta a mai castigat inca 11 doar in China, cea mai mare piata din lume pentru electromobilitate. De la inceputul anului 2018, noua divizie Bosch de Solutii pentru grupuri propulsoare si cei 88.000 de angajati ai sai vor oferi toate tehnologiile pentru grupuri propulsoare dintr-o singura sursa. „Indiferent ca este vorba de combustibil sau de electricitate, Bosch va avea un rol determinant pentru grupurile motopropulsoare si in viitor. Pentru clientii nostri, suntem si ne dorim sa fim partenerul numarul unu pentru inginerie si tehnologie”, a declarat Denner.

Automatizarea mobilitatii: povesti de succes
Cand vine vorba si de conducerea automatizata, Bosch poate sa indice progresul tehnologic si succesul in afaceri. Cu sisteme de asistenta pentru conducatori auto, compania a generat vanzari de peste un miliard de euro pentru prima oara in 2016, castigand totodata comenzi in valoare de 3,5 miliarde de euro. In general, in 2017 Bosch intentioneaza sa se dezvolte mai rapid decat piata cu sisteme de asistenta pentru conducatori auto – o piata despre care se estimeaza ca va creste cu 30 de procente. Aproximativ 3.000 de ingineri Bosch lucreaza acum la conducerea automatizata, cu 500 mai multi decat anul trecut. Impreuna cu Daimler, Bosch lucreaza pentru a promova vehicule complet automatizate si fara sofer pentru strazile oraselor. Scopul este ca vehiculele sa se conduca complet autonom in orase pana la inceputul deceniului urmator. Una dintre componentele cheie in acest sens este computerul de bord AI de la Bosch. Inteligenta sa artificiala reprezinta creierul masinii care se conduce singura. Pana la sfarsitul deceniului, compania va fi creat o harta digitala foarte precisa pe baza semnalelor radar. O astfel de harta este o cerinta cheie pentru conducerea automatizata. Mai mult, dezvoltand parteneriate cu Vodafone, Telekom, Huawei si Nokia, Bosch lucreaza la infrastructura pentru traficul automatizat si conectat. De exemplu, acesta efectueaza teste pentru a gasi comunicatii wireless fiabile de tipul vehicul-vehicul.

Mobilitate conectata: majordomul mobil
Anul acesta va avea loc lansarea Bosch Automotive Cloud Suite, o noua platforma pentru servicii de mobilitate precum avertizarea de deplasare pe contrasens, diagnoza preventiva, parcarea conectata si asistentii personali. „Bosch Automotive Cloud Suite este elementul tehnologic cheie pentru serviciile asociate vehiculului conectat. Il vom utiliza pentru a conecta soferii, autoturismele, producatorii auto si furnizorii altor servicii de mobilitate”, a declarat Denner. Bosch Automotive Cloud Suite combina expertiza companiei in industria auto si in IT. PwC preconizeaza ca piata globala pentru mobilitate conectata va creste cu aproape 25 de procente anual in anii viitori pana in 2022, in timp ce Gartner estimeaza ca 250 de milioane de vehicule conectate se vor deplasa pe drumurile lumii pana in 2020.

Noi perceptii asupra tehnologiei: inteligent si emotiv
Tot pana in 2020, Bosch estimeaza ca volumul global al pietei IoT va creste cu 35 de procente anual pana la 250 de miliarde de dolari. In 2016, compania deja a vandut 27 de milioane de produse conectate online. Pana in 2020, toate produsele sale electronice noi vor avea inclusa functia de conectivitate. Si in viitor vor fi de asemenea oferite servicii pentru a insoti fiecare produs. Cheia pentru aceasta o reprezinta inteligenta artificiala (IA). In zece ani de acum, aproape fiecare produs Bosch va fi dezvoltat, fabricat sau echipat cu inteligenta artificiala. In urmatorii cinci ani, Bosch va investi 300 de milioane de euro in propriul centru pentru inteligenta artificiala. Si in statul german Baden-Württemberg, Bosch ajuta la infiintarea „Cyber Valley”. Aceasta alianta de politicieni, oameni de afaceri si oameni de stiinta are rolul de a accelera cercetarea IA. Impreuna cu Universitatea din Amsterdam, Bosch opereaza Delta Lab, un laborator de cercetare pentru invatare aprofundata. Denner, CEO Bosch: „Inteligenta artificiala va transforma conectivitatea intr-un lucru personal, ceva ce poate fi experimentat la nivel emotional. Asistentii personali vor deveni tot mai inteligenti si ii vor scuti pe utilizatori de treburile casnice zilnice”. Tractica preconizeaza ca numarul de oameni care utilizeaza asistenti personali se va tripla la peste 1,5 miliarde pana la inceputul deceniului urmator.

Anul financiar 2016 pe regiuni
In Europa, Grupul Bosch a generat vanzari de 38,6 de miliarde de euro in 2016. Fata de anul trecut, veniturile au crescut cu 3,4 procente sau cu 4,8 procente dupa ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. In 2016, aceste efecte au fost neobisnuit de mari, nu in ultimul rand din cauza deprecierii lirei sterline. In urma unui an anterior foarte puternic, vanzarile Grupului Bosch in America de Nord au scazut cu 2,2 procente la 12,3 miliarde de euro anul trecut sau cu 1,8 procente dupa ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Dupa ani de scaderi ale vanzarilor Grupului Bosch in America de Sud, cifrele adaptate la cursul de schimb valutar au indicat o crestere de 2,4 procente. In termeni nominali, vanzarile au scazut cu 5,0 procente pana la 1.4 miliarde de euro. In Asia Pacific, Bosch a inregistrat o crestere substantiala de 8,3 procente a vanzarilor, la 20,8 miliarde de euro (12 procente, dupa adaptarea la cursul de schimb valutar). Acum, Bosch genereaza aproape 30 de procente din vanzarile sale in Asia Pacific.

Anul financiar 2016 pe sectoare de activitate
Dintre cele patru sectoare de activitate ale companiei, Solutiile de mobilitate a inregistrat cresterea cea mai puternica in 2016. Vanzarile au crescut cu 5,5 procente (cu 6,9 procente dupa adaptarea la efectele cursului de schimb valutar) la 43,9 miliarde de euro. Marja din operatiuni a sectorului a ajuns la 6,0 procente. Sectorul de activitate Tehnologie industriala si in special divizia de Tehnologie de comanda si control s-au confruntat in continuare cu un mediu dificil de piata in 2016. Vanzarile au scazut cu 5,2 procente (cu 4,2 procente dupa ajustarea la efectele cursului de schimb valutar) la 6,3 miliarde de euro. In momentul adaptarii la efectele de consolidare rezultate din vanzarea unitatii sale de cutii de viteze mari, scaderea vanzarilor a fost de numai 1,5 procente. Dintr-o perspectiva incurajatoare, sectorul de activitate a revenit la profitabilitate. Efectele negative ale cursului de schimb valutar s-au observat in special in vanzarile anuntate de sectorul de activitate Bunuri de larg consum. Dupa adaptarea la aceste efecte, vanzarile sectorului de activitate au crescut cu 5,7 procente. Cresterea nominala a vanzarilor a fost de 2,6 procente, la 17,6 miliarde de euro. Marja sectorului de activitate a crescut cu un punct procentual, la 8,2 procente. Sectorul de activitate Tehnologie pentru constructii si energie a realizat vanzari de 5,2 miliarde de euro in 2016. Și aici, cursurile de schimb valutar au afectat negativ vanzarile. Dupa adaptarea la aceste efecte, vanzarile au crescut cu 4,5 procente. Cifra nominala a fost de 1,7 procente. Marja sectorului de activitate a ajuns la 4,3 procente in 2016.

Numarul de angajati: nevoia considerabila de personal in domeniul IT-ului si software
Incepand cu 31 decembrie 2016, Grupul Bosch a numarat aproximativ 390.000 de angajati la nivel global. Numarul de angajati a crescut cu 14.500 anul trecut. La nivel regional, structura fortei de munca a ramas in mare parte neschimbata. Numarul de angajati din Germania a crescut cu 2.000, pana la 134.000. Cea mai mare parte din restul cresterii numarului de angajati a fost in Asia si in America de Nord. In prezent compania inca are nevoi considerabile de ocupare a locurilor de munca pentru specialisti si manageri, in special cu expertiza in software si in IT. Chiar si acum, Bosch angajeaza peste 20.000 de ingineri de software, putin sub 4.000 dintre acestia doar pentru Internetul lucrurilor.

Mai multe informatii pe www.bosch.ro.


Aboneaza-te la newsletter-ul InstalNews

Fii la curent cu toate noutatile, schimbarile, promotiile si evenimentele din lumea instalatiilor.

Ma abonez

DIN ACEEASI CATEGORIE

Situri Partenere: