VW începe propria producție de baterii

141 vizualizari
baterii litiu-ion VW
Distribuie pe

Nu mai este un secret: bateriile de înaltă performanță sunt cheia electromobilității. Volkswagen preia acum lucrurile în propriile mâini și începe producția pilot de baterii litiu-ion în Salzgitter.

Grupul Volkswagen a inaugurat centrul ‘Center of Excellence for Battery Cells’ în Salzgitter, unde în următorii ani, 300 de experți vor lucra într-o uzină-pilot pentru a dezvolta baterii litiu-ion care vor fi ulterior utilizate la generațiile viitoare de mașini electrice. În același timp, Volkswagen și compania californiană QuantumScape cercetează tehnologia celulelor în stare solidă. Scopul este independența față de producătorii asiatici de baterii. Cel mai devreme în 2020, Volkswagen intenționează să-și construiască propria fabrică pentru baterii litiu-ion la Salzgitter, în cooperare cu compania suedeză Northvolt. Producția este programată să înceapă undeva la sfârșitului anului 2023 / începutul anului 2024.

În prezent, bateriile pentru mașinile electrice provin în principal din cele două grupuri sud-coreene Samsung și LG, precum și de la CATL din China. CATL dorește să-și consolideze prezența în Europa și construiește în prezent o imensă fabrică de baterii în Turingia. Spre deosebire de Volkswagen, Daimler și BMW își achiziționează celulele pentru acumulatori de la companiile asiatice și le instalează doar în propriile baterii, în fabricile lor din Kamenz și Dingolfing.

__________

ASRO, Organismul Național de Standardizare din România subliniază pe website-ul său câteva aspecte cu privire la baterii:
Bateriile au devenit dispozitive indispensabile în viața noastră de zi cu zi. De la telefoane mobile la laptopuri, de la e-bikes la mașini electrice, toate se bazează pe puterea bateriilor pentru a putea funcționa.
În 2018, bateriile au atras atenția presei, dar nu într-un mod pozitiv. În Coreea de Sud, peste 20 de acumulatori pe bază de litiu-ion au provocat incendii din cauza scurtcircuitelor. Este foarte bine-cunoscut și cazul unui important producător de telefoane mobile care comercializase un model de top ajuns să fie interzis pe avioanele anumitor companii aeriene din cauza probleme provocate de acumulatoare.

Prin urmare, standardele internaționale de evaluare a conformității elaborate de Comisia Electrotehnică Internațională (IEC) au devenit mai importante ca niciodată. Acestea specifică cerințele de performanță și siguranță pentru baterii și acumulatori.
Numărul vehiculelor electrice va crește de la 3 milioane la 125 de milioane până în anul 2030, estimează Agenția Internațională pentru Energie.

În anul 2018, IEC a publicat a doua ediție a standardului IEC 62660-2 care face parte din seria IEC 62660 privind celulele Li-ion folosite de vehiculele electrice.

Standardul este format din trei părți: prima se referă la testarea performanței, a doua stabilește criteriile pentru testele de fiabilitate, iar partea a treia stabilește cerințele de siguranță.

În contextul economiei circulare se pune și problema reciclării și refolosirii. Bateriile Li-ion pot fi reciclate, dar acest proces este unul costisitor și, deocamdată, rata de recuperare a materialelor nu depășește 20%. Totuși, cercetarea progresează rapid, iar în laborator, oamenii de știință au reușit să atingă niveluri de recuperare de 80%.
În cazul refolosirii acestora, o baterie pe bază de Li-ion poate ajunge la aproximativ 10.000 de cicluri de încărcare și descărcare, ceea ce poate însemna o durată de viață de câteva luni în anumite dispozitive sau de peste 15 ani în cazul unor aplicații de stocare a energiei. Așadar, bateriile uzate pot fi testate pentru evaluarea capacității și refolosite în aplicații mai puțin solicitante.

În Europa, producătorii de vehicule electrice au reutilizat cu succes bateriile folosite în diverse tipuri de sisteme de stocare a energiei, de la utilizarea acestora în mici dispozitive rezidențiale până la sprijinirea unor soluții industriale.
Comitetul tehnic IEC, responsabil de standardizarea acumulatorilor, a elaborat două standarde esențiale pentru sistemele de stocare a energiei regenerabile: IEC 61427-1 și IEC 61427-2.

Ambele standarde se axează pe caracterizarea corectă a performanței bateriilor, indiferent dacă sunt folosit pentru a alimenta un frigider sau pentru a preveni întreruperile în rețelele electrice de la nivel național.

IEC pregătește, de asemenea, standarde pentru bateriile cu flux. Bateriile cu flux reprezintă o tehnologie interesantă care poate fi folosită pentru a stoca cantități mari de energie deoarece rezervoarele de stocare pot fi dimensionate în funcție de nevoi.

În România, ASRO a publicat standardele SR EN 61427-1:2014, Acumulatoare pentru stocarea energiei electrice din surse regenerabile. Cerințe generale şi metode de încercare. Partea 1: Aplicații fotovoltaice, în afara rețelelor electrice și SR EN 61427-2:2016, Acumulatoare pentru stocarea energiei electrice din surse regenerabile. Cerințe generale şi metode de încercare. Partea 2: Aplicaţii conectate la reţeaua electrică, care pot fi cumpărate din magazinul său online.

Sursa: https://www.volkswagen-newsroom.com, https://www.asro.ro/, https://www.hannovermesse.de

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 420 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 25.410.511 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 2.240 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video