novapex

 

Perspective economice ale Romaniei in viziunea oamenilor de afaceri din CCIFER si AHK

AHK Camera de Comert
vizualizari

 

Peste 1.000 de companii franceze si germane alaturi de companii cu capital romanesc, membre ale Camerei Franceze de Comert si Industrie din Romania (CCIFER) si ale Camerei de Comert si Industrie Romano – Germana (AHK Romania), se pozitioneaza la inceput de 2016 cu asteptari mari cu privire la situatia economica din Romania. Acestea reies din rezultatele a doua barometre realizate de cele doua Camere de Comert si prezentate in cadrul conferintei „Perspective Economice ale Romaniei”, joi, 10 decembrie, cu participarea companiilor din sectoare de activitate precum energie, IT, constructii, turism, agricultura sau finante – banci. 

Barometrele arata perceptia membrilor celor doua Camere de Comert asupra situatiei economice, a mediului de afaceri din Romania si arata cum evolutiile in plan politic, social si economic pe care le prevad pentru inceputul anului 2016 influenteaza deciziile lor de investitii. 

Pentru comunitatea de afaceri din CCIFER, barometrul pentru anul 2015 este pozitiv, inregistrand o evolutie semnificativa comparativ cu anii anteriori, atat cu privire la mediul extern al companiei (economic, politic, social, atractivitatea Romaniei) cat si cu privire la situatia interna a companiilor (cifra de afaceri, rentabilitate sau investitii). Realizat de trei ori pe an, in februarie, in iulie si in noiembrie, barometrul de conjunctura economica al CCIFER ofera o imagine generala a perceptiei directorilor de companii din comunitatea de afaceri franco-romana. Editia realizata in luna noiembrie este cea mai optimista din acest an, majoritatea indicatorilor fiind in crestere fata de rezultatele din februarie sau iulie. 

Directorii companiilor membre CCIFER care au raspuns chestionarului considera ca Romania este mult mai atractiva pentru investitorii straini in noiembrie 2015 fata de anii anteriori, in contextul in care si perceptia fata de climatul economic, politic si social romanesc inregistreaza o crestere in comparatie cu ultimii trei ani. 

Si tendinta in ceea ce priveste mediul intern al companiilor este in crestere fata de anii precedenti. Pe de alta parte, rezultatele sondajului pun in evidenta o inrautatire a perceptiei asupra situatiei companiilor in ce priveste cifra de afaceri, rentabilitatea, angajatii sau investitiile intre inceputul anului 2015 si finalul acestuia. 

O analiza realizata pe sectoare de activitate arata ca in 2015 sectorul care a inregistrat cea mai mare crestere in randul respondentilor este cel energetic, cu o crestere a perceptiei constanta din 2012. Sectorul IT&C inregistreaza o scadere neta fata de 2014. Sectorul serviciilor, sectorul bancar si constructiile isi pastreaza o evaluare mai degraba moderata in 2015. Agricultura, comertul si industria inregistreaza o dinamica superioara fata de media barometrului, desi in anii anteriori perspectivele erau pesimiste. In ansamblu, anul 2015 este perceput in mod pozitiv de majoritatea sectoarelor fata de 2014, an marcat de o perspectiva negativa generala. 

Din chestionarul de conjunctura realizat de AHK Romania in septembrie 2015 reiese ca firmele germane sunt increzatoare in ce priveste situatia actuala a propriei companii. In ce priveste asteptarile conjuncturale, companiile sunt ceva mai rezervate in toamna decat erau in primavara. Pentru urmatoarele 12 luni 68% din companii se asteapta la o imbunatatire a situatiei (primavara: 75%). Intentiile de angajare ale companiilor-membre AHK sunt de asemenea mai rezervate decat in primavara. Companiile doresc in continuare sa faca angajari, dar se confrunta cu lipsa personalului calificat si sunt ingrijorate de actualele propuneri de modificare a legislatiei muncii. Si in ce priveste intentia de a realiza investitii a companiilor in urmatoarele 12 luni, asteptarile acestora s-au diminuat, dar intentiile in ce priveste investitiile raman stabile. 

Principalii factori de risc pentru dezvoltarea economica identificati in randul respondetilor barometrului lansat de AHK sunt conditiile-cadru economice si politice. 
Este vorba de factori precum infrastructura, administratia publica si achizitiile publice, unde Romania se claseaza sub media celorlalte state din Europa Centrala si de Est. Lipsa personalului calificat reprezinta pentru dezvoltarea economica a companiei un alt risc important. 

Pentru companiile membre AHK, perspectivele pozitive s-au diminuat fata de chestionarul din primavara. Companiile sunt mai putin optimiste. Ceea ce ar putea pe de-o parte sa tina de faptul ca in 2016 vor avea loc alegeri locale si parlamentare, ca exista nesiguranta in ce priveste efectele masurilor fiscale adoptate si planificate, dar si de evenimentele din bransa auto care duc la retinere si atentie sporita. Dar si provocarile pe plan european, precum problema refugiatilor, au fost factori care au dus la acest rezultat. 
In cadrul conferintei organizata de cele doua Camere de Comert a fost realizat, in premiera, un sondaj live, la care au raspuns participantii la eveniment, majoritatea directori de companii. Rezultatele acestui sondaj indica o atitudine foarte pozitiva a comunitatii de afaceri in legatura cu situatia companiilor lor pe piata din Romania. Astfel, 97,2% dintre participanti sunt optimisti cu privire la evolutia mediului de afaceri din Romania, iar pentru 84,5% dintre acestia compania lor a avut o performanta mai buna in anul 2015 fata de anii anteriori. Intrebati daca ar dori sa atraga fonduri europene in anul urmator, doar 45,3% au raspuns afirmativ. Totodata, 72,8% dintre respondenti resimt lipsa mainii de lucru calificate. 

CCIFER reuneste in prezent aproape 500 de companii membre, cu capital francez si romanesc, reprezentand 15% din PIB-ul Romaniei si peste 125 000 de locuri de munca. 

Infiintata in 2002, AHK Romania, este reprezentanta oficiala a economiei germane in Romania si numara peste 530 de firme-membre. AHK Romania sustine firmele germane la intrarea lor pe piata romaneasca si companiile romanesti interesate de piata germana. 

www.ahkrumaenien.ro 
 

Opinii

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Credem ca ‘Smart’ poate fi cu adevărat inteligent, doar dacă îmbunătățește viețile oamenilor.

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Vom continua să dezvoltăm capacitatea de producție astfel încât să atingem obiectivul ambțios de a fi în primii trei producători de boilere electrice în Europa în următorii 3 ani.

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Horia Voicu, director AFRISO-EURO-INDEX SRL

Cu siguranţă inteligenţa artificială va reprezenta viitorul şi în domeniul aparatelor de măsură şi control.

Horia Voicu, director AFRISO Romania

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

"Scopul și provocarea majoră pe care am avut-o în 2018 a fost informarea corectă și educarea clienților, deoarece în România încă se fac multe improvizații în acest domeniu. Vrem să continuăm să specializăm meseriași în acest domeniu."

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

 

ajutor instalator

 

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Termice
Tehnologie
Pompe
Sanitare

 

Real Estate & Construction Forum 2019