Flagelul motouneltelor contrafacute, din nou in crestere

200 afisari
martie 2017 - In ultima perioada, piata de motounelte se confrunta cu o crestere a flagelului echipamentelor contrafacute, dezvoltandu-se si pe alte linii de produse, in afara de motoferastraie, inclusiv consumabile. “Daca in 2015 si in prima parte a anului trecut, au existat mai putine cazuri de contrafacere semnalate, decat in anii anteriori, in partea a doua a lui 2016 si inceputul acestui an, fenomenul a inceput din nou sa ia amploare. In acelasi timp si controlul asupra acestui fenomen s-a accentuat, prin colaborarea cu institutiile abilitate, in special din zona vamala", declara Ioan Mezei, director general STIHL Romania.

Controalele amanutite la vama au condus la identificarea a 560 de motoferastraie contrafacute care aduceau atingere marcii STIHL. Acestea au fost confiscate si distruse la sfarsitul lunii trecute. “Daca aceste utilaje ar fi ajuns in piata ar fi putut produce pagube iremediabile in randul utilizatorilor, deoarece sunt extrem de nesigure. Iar cine achizitioneaza un astfel de utilaj din piata sau de pe strada, nu cunoaste, din pacate, riscul la care se supune. Intensificarea controalelor vamale face ca acest fenomen sa fie reperat mai eficient, iar firmele care importa astfel de produse sa fie sanctionate penal pentru punerea lor in circulatie. Astfel ca, in ultima perioada, impreuna cu institutiile abilitate am oprit crearea unui prejudiciu de aproape 500.000 de euro, daca luam in considerare si aspectele morale care privesc marca STIHL”, precizeaza Ioan Mezei.

Tot in luna februarie, la Vama din Constanta a fost semnalat un transport din China care continea motocoase contrafacute, prin asocieri figurative cu marca STIHL. Transportul apartinea unei fime din Ramnicu Valcea si fost confiscat urmand ca aceste motocoase sa fie distruse. In acest caz prejudiciul a fost evaluat la 30.000 euro.

La nivel national se estimeaza ca piata contrafacutelor se poate ridica la 10 milioane de euro, prin prisma prejudiciilor materiale create, fara a lua in calcul impactul pe termen lung asupra brandurilor. Din punct de vedere al operarii, firmele care au astfel de practici ilegale si-au sofisticat in timp metodele, unele dintre acestea ajungand sa importe unelte pe bucati si sa le asambleze aici. Pe de alta parte, tara noastra a devenit spatiu de tranzit pentru astfel de produse, care merg pe filiere “negre” catre piata din Ucraina si Moldova. “La nivel local, institutiile de control functioneaza bine, dezvoltand si acestea instrumente din ce in ce mai eficiente de control si urmarire, insa principalul actor care poate impiedica acest flagel este cumparatorul final, care trebuie sa fie constient la ce risc enorm se supune atunci cand cumpara un astfel de motoferastrau, de pe strada sau din piata”, mai adauga Ioan Mezei.

» inapoi la Constructii

Aboneaza-te la newsletter-ul InstalNews

Fii la curent cu toate noutatile, schimbarile, promotiile si evenimentele din lumea instalatiilor.

Ma abonez

DIN ACEEASI CATEGORIE

Situri Partenere: