Ploiestiul adopta modelul suedez in privinta dezvoltarii urbane durabile

104 vizualizari
Emisii carbon Ploiești
Distribuie pe

Reducerea emisiilor de carbon și crearea unor medii urbane prietenoase cu mediul și mai ales cu locuitorii sunt între obiectivele UE cele mai presante. Prezent, în Suedia, la conferința CIVITAS dedicată anul acesta transportului urban verde, viceprimarul Cristian Ganea a declarat că dorește implementarea în Ploiești a „modelului  suedez în ce privește dezvoltarea urbană durabilă.” Suedia se află între campionii Europei la adoptarea politicilor vizând reducerea emisiilor poluante în aglomerările urbane, iar orașul Umea, unde se desfășoară conferința, este unul din orașele smart ale țării, care experimentează soluții alternative la transportul cu automobilul - a înlocuit autobuzele clasice cu cele electrice, a creat un sistem de închiriere de biciclete electrice tip cargo (cu o capacitate de transport mare) și a construit, firește, piste speciale de biciclete. 

emisii carbon Ploiești

România descoperă și ea că transportul cu automobilul nu este cea mai bună soluție pentru un oraș care crește: nervii consumați în trafic, aerul tot mai poluat influențează negativ calitatea vieții.

„Așa cum le-am promis ploieștenilor încă din campania electorală, a afirmat Cristian Ganea, un obiectiv important pentru mine este reducerea poluării în municipiul Ploiești. Acest lucru se poate realiza prin implementarea unui sistem de transport public nepoluant, dar și prin încurajarea mersului pe bicicletă...  Sper ca în perioada următoare să reușim să aducem în Ploiești autobuze electrice, să dezvoltăm terminale moderne pentru aceste mijloace de transport nepoluante și să le oferim proprietarilor de biciclete facilități precum cele din Suedia. Și aici mă refer la stații moderne și sigure de parcare a bicicletelor, spații amenajate pentru service și curățat mijloacele de transport pe două roți”, a declarat viceprimarul.

Confruntată cu încălzirea globală și cu scăderea calității vieții în arealurile urbane, UE a abandonat modelul de dezvoltare urban de după război, cu autostrăzi în interiorul orașului și parcări uriașe; în loc să decongestioneze traficul, acestea l-au amplificat, consecința fiind că orașele au devenit din ce în ce mai puțin prietenoase cu locuitorii săi. Politicile europene actuale de urbanism favorizează în schimb modalitățile alternative de transport, respectiv transportul public și cel pe bicicletă. 

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 420 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 25.410.511 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 2.240 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video