Tehnologia este cea care face un oras «Smart»?

83 afisari
Costurile și cultura civică au reprezentat mari obstacole în calea adoptării unor soluții mai inteligente și durabile în orașe. Dar este tehnologia soluția la toate - așa cum credem că e? Experții au discutat acest lucru la un forum organizat de Eco-Business și BMW.

Apariția celei de-a patra revoluții industriale a dat naștere unei generații de profesioniști în domeniul sustenabilității: într-o epocă considerată perioada cu cele mai rapide inovații din istorie, cum poate fi folosită tehnologia pentru a înlătura obstacolele care blochează calea către un viitor mai sustenabil?

Experții din sectorul guvernamental, din sectorul privat și din cel al cercetării au abordat această chestiune în cadrul unei discuții de grup din Singapore săptămâna trecută.

Nanotehnologia, biotehnologia, Internetul tuturor lucrurilor și o serie de alte inovații se răspândesc pe fiecare centimetru din viața noastră astăzi, a declarat editorul de la Eco-Business, Jessica Cheam, care a moderat forumul inaugural "Tehnologie + Durabilitate: drumul spre orașele inteligente".
În același timp, omenirea se confruntă cu cea mai mare criză din cauza urbanizării rapide, a schimbărilor climatice și a instabilității politice, a adăugat ea."Dar această criză ne oferă o oportunitate de neegalat de a ne rezolva problemele, cu guvernare adecvată, mediu favorabil și parteneriate public-privat", a spus ea.

100 de vorbitorii din cadrul forumului au fost convinși de potențialul imens al tehnologiei de a rezolva marile probleme la ordinea zilei.

Subodh Mhaisalkar, directorul executiv al Institutului de Cercetări Energetice de la Universitatea Tehnologică Nanyang, a declarat: "Singura soluție pe care o avem pentru a încetini schimbarea climatică este tehnologia, datorită ei avem economia la comun și posibilitatea de a lucra de acasă. Naveta poate fi redusă, iar chestiunile legate de transport pot fi rezolvate."

Omenirea se află în centrul unei alte perturbări majore, cunoscute drept cea de-a patra revoluție industrială, unde folosirea datelor și a tehnologiilor inteligente, cum ar fi inteligența artificială și Internetul obiectelor, va avea un rol mai mare decât oricând în viața oamenilor.
Efectele noii tehnologii au fost simțite în deplasarea pe teren, care a fost susținută de servicii de partajare a călătoriei, cum ar fi programele Uber și de partajare a bicicletelor, cum ar fi Mobike și Ofo.
Dar există și alte perturbări, a spus Mhaisalkar, care a comparat situația de astăzi cu modul în care autovehiculele au înlocuit căruțele trase de cai pe străzile din New York în doar 13 ani.

Viitorul mobilității
Trei factori vor modela viitorul transportului, a spus Mhaisalkar: autovehiculele cu emisii scăzute de carbon, cum ar fi automobilele electrice; automobilele cu pilot automat; și digitizarea, care permite ca mobilitatea să fie vândută ca serviciu.

Conversația s-a îndreptat spre eforturile orașului –stat de a extinde utilizarea vehiculelor electrice și a autovehiculelor autonome, și s-a pus întrebarea cine suportă costurile de construire a infrastructurii pentru acest proiect.

Mhaisalkar a remarcat că o companie privată înființează primul program de punere în comun a mașinilor electrice din Singapore, înscris să fie lansat în decembrie și va include instalarea de stații de încărcare în toată țara. BlueSG, o filială a grupului multinațional francez Bolloré, are ca scop construirea a 500 de stații de încărcare și lansarea a 1.000 de vehicule electrice în cadrul acestui program.
Atunci când se decide dacă trebuie sau nu să se pună în aplicare o nouă tehnologie, trebuie luate în considerare două puncte – dacă face viața mai bună și costul ei, a spus el.
Fără costuri accesibile, tehnologia nu va fi adoptată, chiar dacă este sustenabilă. De exemplu, Singapore și-a consolidat capacitatea de producție solară când prețurile au atins paritatea rețelei - adică atunci când energia solară a devenit mai ieftină sau egală cu costul de cumpărare al energiei electrice din rețea, a elaborat Mhaisalkar.
Același lucru, a spus el, se va întâmpla cu tehnologia vehiculelor electrice și a vehiculelor autonome. "Tehnologia este gata, dar costul nu a ajuns încă la un punct în care să fie adoptat cu ușurință".

Întreprinderile pot ajuta la reducerea costurilor de implementare de noi tehnologii prin crearea de cerere pentru produsele proprii, a declarat Tan Szue Hann, șeful soluțiilor urbane sustenabile și arhitect principal la Surbana Jurong Consultants.
El a dat exemplu cum compania de cauciucuri Michelin a început să-și publice ghidul pentru restaurante eponime pentru a-i face pe oameni să ia masa afară, conducând astfel mai mult și uzând mai repede anvelopele.

"Ideea că sectorul privat se implică, stimulează aceste inițiative și apoi le folosește pentru adoptarea în masă a propriilor lor produse ar putea rezolva de fapt o parte din chestiunile legate de costuri și infrastructură în același timp", a spus Tan.
Evenimentul, ținut la show-room-ul producătorului german de mașini BMW în Singapore, a fost organizat de Eco-Business și BMW Asia odată cu lansarea vehiculelor iPerformance BMW, o serie de mașini hibride plug-in care merg atât cu energie electrică, cât și cu motor cu combustie. De când BMW și-a introdus brandul i în 2014, în Singapore au fost înregistrate 120 de unități din modelele BMW i3 și i8.

Tehnologie = Smart?
Vorbitorii au cerut guvernului să se implice în construirea unor orașe mai inteligente și mai durabile. Mhaisalkar a menționat că adoptarea rapidă a tehnologiei vehiculelor electrice în China s-a datorat în mare parte investițiilor guvernamentale și a declarat că guvernele trebuie să aibă un rol în crearea cererii de tehnologii care ar putea fi apoi extinse rapid pentru adoptarea lor în masă. Singapore a fost "practic" în această privință, a spus el.

Vivien Chow, director în inovația aplicată și parteneriat la Agenția de Tehnologie Guvernamentală, a declarat că agenția sa a lucrat cu sectorul privat pentru a co-dezvolta noile tehnologii.
De exemplu, agenția a invitat companiile să analizeze potențialele utilizări inteligente pentru stâlpii cu felinar răspândiți în oraș, fie pentru încărcare electrică, fie pentru instalarea panourilor solare, a comunicat ea. Guvernul a alocat zone ca One North și campusul Universității Tehnologice Nanyang pentru testarea vehiculelor autonome de către companii.

Prin urmare, guvernul poate preda infrastructura Singapore sectorului privat pentru ce aceștia să vină cu idei inteligente de folosire a noilor tehnologii, pe care să le testeze într-un cadru real, a spus ea. Agenția studiază și cum adoptă alte țări tehnologii inteligente, pentru inspirație, cum ar fi Estonia pentru sistemele naționale de identificare electronică și China pentru plățile electronice, a remarcat Chow.

Dar Tan de la Surbana Jurong Consultants a avertizat că tehnologia singură nu face un oraș inteligent când este vorba de planificare urbană. "În țările în curs de dezvoltare, ceea ce este considerat inteligent este o salubritate decentă, în comparație cu zonele sofisticate în care există clădiri care transmit ceea ce doresc chiriașii și autoturisme autonome", a spus el.

Tan înțelege că tehnologia este un mijloc pentru un scop; de a schimba modul în care trăiesc oamenii pentru a crea un viitor mai sustenabil. "Tehnologia este într-adevăr un instrument, nu un scop în sine."
Save

Aboneaza-te la newsletter-ul InstalNews

Fii la curent cu toate noutatile, schimbarile, promotiile si evenimentele din lumea instalatiilor.

Ma abonez

DIN ACEEASI CATEGORIE

Situri Partenere: