Raport final ISH 2015: 198.000 vizitatori, un nou record al numarului de expozanti si o crestere semnificativa a nivelului de internationalitate

99 vizualizari
ISH 2015
Distribuie pe

Cifre record inregistrate din partea expozantilor si vizitatorilor la targul mondial de top dedicat apei si energiei

ISH prezinta o reflectare a evolutiei pozitive in sectorul sanitar, termic si cel al aerului conditionat

aprilie 2015 - Cel mai mare targ de talie mondiala dedicat designului inovator al salilor de baie, tehnologiei eficiente de incalzire, aerului conditionat si energiilor regenerabile a facut inca o data o demonstratie impresionanta a pozitiei sale de lider, drept cea mai importanta platforma de inovare pentru sectorul sanitar, de incalzire si de aer conditionat. Toti indicii importanti au crescut si chiar s-au inregistrat noi recorduri in privinta numarul de expozanti si al spatiului expozitional ocupat.

Pe o suprafata de aprox. 260.000 mp (2013: 258.500*), 2.465 producatori (2013: 2,436*), mai multi ca niciodata, si-au lansat cele mai noi produse pe piata mondiala. Un numar de aprox. 198.000 vizitatori (2013: 187.579*), o crestere cu 5% fata de editia precedenta, au vizitat Centrul Expozitional din Frankfurt am Main in perioada 10-14 martie 2015, pentru a descoperi numeroasele inovatii tehnice si ultimele tendinte. In acelasi timp, ISH si-a extins statutul de lider ca punct international de intalnire al sectorului vizat, cu un procent de 61% expozanti (2013: 58%) si 37% vizitatori provenind din afara Germaniei (2013: 33%). „Suntem incantati de succesul exceptional inregistrat de ISH 2015 iar aceste cifre excelente subliniaza starea de spirit pozitiva din cadrul acestui sector”, a afirmat Wolfgang Marzin, President and Chief Executive Officer al Messe Frankfurt GmbH. „Mai mult decat atat, odata cu cresterea numarului de expozanti si vizitatori internationali, targul si-a confirmat din nou rolul de lider international”.

Afirmatia ca ISH este lider mondial al targurilor din sectoarele vizate a fost sustinuta de o crestere de 16% a numarului de vizitatori internationali la 74.100 (2013: 63.985*) cu cele mai mari contingente nationale provenind din Italia, Franta, Tarile de Jos, Elvetia si China. Cresterea semnificativa a numarului de vizitatori din SUA, Marea Britani si Irlanda sunt de asemenea o dovada importanta a redresarii economice pe piete sanitare, de incalzire si aer conditionat importante. In total, au fost 618 de expozanti noi la ISH 2015: 161 dintre ei din Germania, 89 din Italia si 23 din Spania, fapt care indica o redresare treptata a pietei.

ISH cu subiecte de actualitate din domeniu, inclusiv solutii tehnologice, energii regenerabile si tendinte durabile dedicate salilor de baie
Ceremonia de deschidere a evenimentului, la care a participat Barbara Hendricks, Ministrul german Federal al Mediului, Protectiei Naturii, Cladirilor si Sigurantei nucleare si Volker Bouffier, prim-ministrul landului Hessa si in prezent Presedinte al Bundesrat-ului german, a subliniat importanta problemelor sociale stringente pentru liderul targurilor de talie mondiala.

ISH este expozitia de top dedicata solutiilor sanitare durabile, designului inovator al salilor de baie si tehnologiilor de incalzire eficiente energetic in combinatie cu energiile regenerabile si tehnologiile ecologice de aer conditionat, racire si ventilatie. Anul acesta, a reunit inca o data cele mai importante subiecte ale sectorului, in acelasi timp si loc, acoperind toate aspectele orizontale si verticale ale solutiilor pentru cladiri orientate spre viitor, impreuna cu o gama larga de produse si servicii expuse. „ISH este in mod traditional primul eveniment al anului in care intregul sector sanitar, de incalzire si de aer conditionat se reunesc pentru a lansa cele mai noi produse. Este de neegalat in privinta varietatii de produse, fiind cel mai mare targ mondial de acest gen. Prin urmare, suntem incantati de cresterea numarului de vizitatori din afara Germaniei, fapt care confirma marea internationalitate a targului”, afirma Wolfgang Marzin.

Sectiunea ISH Water a fost caracterizata de solutiile sanitare durabile pentru cerintele individuale ale utilizatorilor rezultate din procesul schimbarilor demografice, precum si de gestionarea inovatoare a apei si igiena apei potabile. Sectiunea ISH Energy a fost axata pe eficienta energetica ca al doilea pilon al noii paradigme energetice, adica renuntarea la energia nucleara. Tehnologiile moderne de incalzire, de climatizare, racire si ventilatie au un potential urias pentru reducerea consumului de energie si reprezinta un pas important pe drumul spre atingerea obiectivelor climatice. De exemplu, simpla inlocuire a sistemelor de incalzire ineficiente cu unele noi ar putea reduce cu 15% energia consumata in Germania. Sub motto-ul „Confortul intalneste Tehnologia”, ISH 2015 a aratat modul in care Europa poate reduce dependentele existente prin produse eficiente energetic si utilizarea energiilor regenerabile.

Cifre record inregistrate privind numarul expozantilor si vizitatorilor
Toti participantii au inregistrat cifre bune privind calitatea evenimentului. In special, numarul mare de comenzi inregistrate si numarul de noi contacte a asigurat un grad inalt de satisfactie din partea expozantilor. Deja mare, calificativul general a crescut cu patru puncte procentuale, la 84%. La fel de bine evaluat cu 84% a fost realizarea scopului pe durata targului.
In cazul de expozantilor internationali, cifrele de indeplinire a obiectivelor si per general au fost la fel de bune, de 85% si respectiv 83%, reprezentand o crestere de patru puncte procentuale in fiecare caz.

Starea de spirit pozitiva din cadrul targului a fost reflectata si de opiniile exprimate de mai multi expozanti. De ex., dl. Dirk Gellisch, Membru al Consiliului de administratie al Viega GmbH & Co. KG, a afirmat „Per total, suntem foarte multumiti de ISH. Proportia vizitatorilor internationali a crescut substantial, in special a celor proveniti din Asia. Centrul de interes a fost pe produsele noi, cum ar fi noile noastre sisteme de conducte, care pot fi utilizate rapid si fara dificultate pe santier. Noile elemente montate pe peretele frontal pentru ajustarea individuala a inaltimii toaletelor si lavoarelor au atras, de asemenea, o mare atentie ca fiind solutii de design orientate spre arhitectura salii de baie adresate mai multor generatii de varsta”.

Nivelul inalt de internationalitate al targului a fost subliniat si de Thomas Borst, Director Vanzari si Marketing al ebm-papst Group: „ISH si, prin urmare, Frankfurt ca loc de desfasurare, si-a dovedit valoarea in cadrul industriei, deoarece doua sectoare - tehnologia aerului conditionat si tehnologia incalzirii - se regasesc acolo in acelasi timp si loc. Suntem foarte multumiti de demersul afacerilor la ISH 2015, precum si de standardul discutiilor. Iar acest lucru include discutii la talie internationala, fiecare al doilea vizitator al standului nostru provenind din afara Germaniei”.

Martin Zährl, Seful Diviziei Germane a Control Products & Systems Business Unit of Siemens Building Technologies, a laudat realizarea unui numar mare de contacte de afaceri: „Editia ISH din acest an a fost un succes total pentru noi, cu discutii aprinse, clienti entuziasti, jurnalisti si personal in standul propriu. Am primit multi vizitatori internationali, din Germania, Europa si Asia, precum si din Orientul Apropiat si Mijlociu, le-am aratat produsele noastre, sistemele si solutiile, care creeaza un echilibru optim intre confort, durabilitate si productivitate in cladiri. Suntem deja nerabdatori sa revenim peste doi ani la ISH”.

Nivelul de satisfactie reflectat de sondajul intreprins in randul vizitatorilor la targ a fost chiar mai mare. Evaluarea generala a fost de 97%. Mai mult decat atat, 97% au declarat ca si-au atins obiectivele la targ. Reprezentand aproximativ o treime din total, cel mai mare grup de vizitatori au provenit, ca de obicei, din domeniul comertului cu instalatii sanitare, de incalzire si aer conditionat. Astfel, un numar de aprox. 63.000 de vizitatori au fost antreprenori - un numar foarte mare, ceea ce subliniaza importanta targului pentru comertul cu materiale de instalatii si pozitia sa ca targ lider mondial al sectorului vizat. De asemenea, frapant a fost standardul ridicat al vizitatorilor, 61% dintre vizitatori intervievati spunand ca detin functii de conducere.

O perspectiva economica foarte buna pentru sectorul vizat
Sectorul german al instalatiilor sanitare, de incalzire si al aerului conditionat este multumit de afaceri in 2014: impreuna, industria, comertul cu ridicata si comertul cu instalarea, au generat o cifra de afaceri de 52.3 miliarde € (2013: € 51.3 miliarde), reprezentand o crestere cu 2 procente. Cifra de afaceri interna s-a ridicat la 43.2 miliarde € (2013: € 42.3 miliarde). Astfel, sectorul a fost capabil sa-si mentina rata de solida de crestere realizata in anii anteriori. In acelasi timp, numarul de companii a ramas constant, la 51.316 (2013: 51.520), din care intreprinderile de meseriasi reprezinta de departe cea mai mare cota, de 50.350 companii. Tendinta crescatoare a numarului de salariati continua, in special in comertul cu materiale pentru instalatii. In total, companiile mici si mijlocii din domeniul serviciilor pentru constructii aveau un numar de 509.000 angajati in 2014, cu aprox. 8.000 mai mult decat in 2013.

Potrivit estimarilor initiale ale Institutului Ifo pentru Cercetare Economica, cifra de afaceri totala a sectorului este de asteptat sa creasca cu aproximativ doua procente in 2015, prin care exporturile sunt susceptibile sa creasca putin mai mult decat vanzarile interne. Ca si in 2014, vanzarile din segmentul instalatiilor sanitare vor creste ceva mai mult decat cele din domeniul incalzirii. Cu toate acestea, in cazul instalatiilor de incalzire, vanzarile la export pot fi de asteptat sa creasca mai rapid. Expozanti ISH vad, de asemenea, perspectivele economice intr-o lumina pozitiva: 86% afirma ca acestea sunt satisfacatoare spre bune. In randul expozantilor germani, procentul a fost si mai ridicat, de 93%. In ambele cazuri, cifrele reprezinta o crestere de doua procente fata de anul precedent in timp ce vizitatorii au o atitudine si mai pozitiva a perspectivelor economice: 90% din totalul de vizitatori si 94% din vizitatorii germani au spus ca perspectivele sunt satisfacatoare spre bune.

Polonia - Tara Partener si un program amplu de evenimente

De o atentie deosebita la editia ISH din acest an s-a bucurat Polonia, prima Tara-Partener al celui mai mare targ de talie mondiala din sectorul vizat. Polonia si Germania sunt parteneri comerciali importanti, cu un schimb transfrontalier de cunostinte de o valoare inestimabila pentru ambele parti. Si acest lucru este valabil in special pentru sectorul energetic si cel al instalatiilor sanitare. Datorita conceptului de Tara Partener, s-au incheiat multe noi contacte de afaceri si s-au intensificat relatiile comerciale germano-poloneze. In acelasi timp, a crescut numarul de expozanti polonezi, de la 64 la 93, cu 39 companii expozante pentru prima data. Numarul de vizitatori polonezi a crescut cu 15%, la aprox. 3.000. „Participarea Poloniei ca Tara Partener la ISH 2015 este un impuls pentru stabilirea de noi contacte si intensificarea relatiilor comerciale intre Germania si Polonia. Ca si in trecut, prioritatile noastre includ modernizarea sectorului energetic, diversificarea surselor de energie, extinderea infrastructurii de transport, tehnologii de mediu si promovarea activitatii antreprenoriale”, afirma Janusz Piechociński, Prim-ministru adjunct si Ministrul pentru Economie al Republicii Polone.

Numeroase prelegeri in cadrul programului ISH de evenimente, de asemenea, s-au invartit in jurul Tarii Partener a acestui an, a inovatiilor si dezvoltarilor sale din sectorul in cauza. In plus, multe dintre evenimente s-au axat pe teme de top. In cadrul sectiunii ISH Energy avand motto-ul „Energy Efficiency Plus”, a fost explicata noua etichetare ecologica in prelegeri si pe panouri de prezentare, de ex. in cadrul Technology and Energy Forum si Climate Forum. In cadrul sectiunii ISH Water cu motto-ul „Interior + Technology – Design and Function in Harmony”, accentul s-a pus pe sala de baie ca spatiu pentru mai multe generatii de varsta, la evenimente speciale precum „Pop up my bathroom” sau „Bathroom of the Future”. Astfel, accentul la ISH a fost nu numai pe subiecte de actualitate pentru sectorul in discutie ci si pe aspectele sociale importante.

Cei cinci parteneri conceptuali ai ISH – the Central Association of Sanitation, Heating and Air-Conditioning (Zentralverband Sanitär Heizung Klima – ZVSHK), the Federal Industrial Association of Germany House, Energy and Environmental Technology (BDH), the Association of the German Sanitation Industry (Vereinigung der Deutschen Sanitärwirtschaft e.V. – VDS), the Building Climate Institute (Fachinstitut Gebäude Klima e.V. - FGK) si the Association of the German Central Heating Industry (Vereinigung der deutschen Zentralheizungs-Wirtschaft e.V. - VdZ) – s-au declarat foarte incantati de rezultatele targului.

Manfred Stather, Presedintele ZVSHK (Central Association of Sanitation, Heating and Air-Conditioning)
„Confortul intalneste Tehnologia – sub acest motto, liderul mondial al targurilor de profil a reunit inca o data prezentarile de produse inovatoare pentru apa, incalzire si aer conditionat intr-un cadru unic pentru foarte multi vizitatori din domeniul comercial, in special din domeniul instalatiilor sanitare, incalzirii si aerului conditionat, precum si discutii interesante la nivel inalt. Suntem orientati spre viitor: Comertul cu instalatii sanitare, de incalzire si aer conditionat este motto-ul nostru pentru intampinarea mega-provocarilor din domeniul energiei si schimbarilor demografice. Cu ajutorul exemplelor practice, a discutiilor cu expertii si interviurilor de pe www.studio-shk.tv, precum si cu ajutorul expozitiilor speciale, competitiilor care promoveaza caracterul inovator, nu avem nici o indoiala de ce comertul cu instalatii sanitare, de incalzire si aer conditionat vor juca un rol esential in viitor Germaniei”.

Manfred Greis, BDH President (Federal Industrial Association of Germany House, Energy and Environmental Technology)
"ISH 2015 a fost o editie foarte buna in privinta numarului vizitatorilor si standardului. Industria germana din domeniul incalzirii a prezentat o serie de inovatii care cu siguranta vor avea un rol important in imbunatatirea eficientei energetice in urmatorii ani, de ex. sistemele hibride de incalzire care utilizeaza cel putin doua surse de energie, precum pompe de caldura in combinatie cu gaz sau ulei. Celula de combustibil si pompa de caldura cu gaz au completat portofoliul la ISH. O alta tema ISH de o importanta deosebita pentru industria germana a incalzirii este conectarea sistemelor de incalzire la Internet si solutii IT pentru controlul si monitorizarea acestor sisteme. „Conectivitatea” este cuvantul cheie iar in prezent exista o mare varietate de solutii care ofera utilizatorilor un control mai mare asupra tehnologiei de incalzire prin intermediul dispozitivelor mobile. Prezenta unor politicieni importanti, precum Barbara Hendricks, Ministrul german Federal al Mediului, Protectiei Naturii, Cladirilor si Sigurantei nucleare si Volker Bouffier, prim-ministrul landului Hessa si in prezent Presedinte al Bundesrat-ului german, precum si a unei delegatii de 25 de functionari publici de rang inalt, a subliniat importanta majora a eficientei energetice. La Aircontec, lideri de piata din lumea intreaga au prezentat tehnologie eficienta de aer conditionat si inovatii pentru sisteme de ventilatie, in combinatie cu recuperare de caldura”.

Hartmut Dalheimer, VDS Chairman (Association of the German Sanitation Industry)
„Targul avut un start foarte bun, bucurandu-se de atentia bine-meritata din partea lumii politice si a presei. Numarul de vizitatori si atmosfera de la targ au fost, de asemenea, foarte bune, cu combinatia potrivita de vizitatori nationali si internationali. ISH 2015 a oferit o oportunitate de neegalat in intreaga lume pentru a vedea expusa intreaga gama de produse si teme din sectorul dedicat salilor de baie si instalatiilor sanitare. Inca o data, targul a demonstrat ca este o necesitate pentru toata lumea care vrea sa descopere cele mai recente tendinte si inovatii din domeniul sanitar. O vizita la ISH este, de asemenea, motivatia pentru vanzarile de zi in showroom-urile de retail si magazinele de comert din domeniul sanitar - acum depinde de vizitatori de a pastra acest entuziasm cu ei si sa-l transmita mai departe clientilor lor. Avand toate acestea, ISH s-a bucurat de un succes extrem, fiind o sursa de inspiratie pentru a juca un rol activ pe piata”.

Prof Ulrich Pfeiffenberger, FGK Chairman (Building Climate Institute)
„ISH Aircontec 2015 a facut cinste reputatiei sale de a fi lider mondial in sectorul vizat in toate privintele. Numarul, standardul si internationalitatea vizitatorilor nu a lasat nici o indoiala cu privire la rolul vital jucat de targ. Tehnologia aerului conditionat si ventilatiei au fost perfect reprezentate de intreaga gama de produse si sisteme, aratand modul in care calitatea aerului interior, confortul si eficienta energetica in cladiri pot fi realizate simultan, in conformitate cu motto-ul ISH „Confortul intalneste Tehnologia”. Toti expozantii din cadrul Aircontec au fost multumiti de prezenta la targ”.

Hermann W. Brennecke, VdZ President (Association of the German Central Heating Industry)
“Aceasta editie a targului a fost dovada impresionanta ca ISH este cunoscut pe buna dreptate, ca lider mondial al targurilor din sectoarele vizate. Ca si in trecut, expozantii au prezentat tehnologii si solutii inovatoare si gata de a fi lansate pe piata. Iar datorita noului concept de Tara Partener, targul a primit un caracter si mai international. Noua paradigma energetica a iesit in evidenta la targ - iar piata sistemelor de incalzire aduce o contributie semnificativa la acesta. In calitate de asociatie umbrela pentru sectorul de serviciilor pentru cladiri, am fost deosebit de multumiti de marele interes aratat pentru VdZ HEATING Label, solutia sectorului incalzirii pentru punerea in aplicare a Directivei UE privind etichetarea energetica a sistemelor de incalzire. Industria incalzirii si-a facut temele. Acum, constientizarea consumatorilor cu privire la necesitatea unei mai mari eficiente energetice trebuie sa creasca”.

ISH in cifre:

 20152013*
Expozanti, total
Germania / International
2.465
967 / 1.498
2.436*
1.017* / 1.419*
Vizitatori, total
Germania / International
198.000
123.900 / 74.100
187.579*
123.594* / 63.985*
Spatiu expozitional260.000 m²258.500* m²

 

 
 

*FKM-certified

Urmatoarea editie ISH va avea loc in Frankfurt am Main in perioada 14 -18 Martie 2017.

Despre Messe Frankfurt
Messe Frankfurt este unul dintre liderii organizatorilor de targuri din lume, generand vanzari de aprox. 550 milioane € si avand aproximativ 2.200 angajati in intreaga lume. Messe Frankfurt Group detine o retea globala de 28 filiale si aprox. 50 Parteneri de vanzari, permitandu-i sa serveasca clientii in peste 160 de tari. Evenimentele Messe Frankfurt au loc in peste 30 locatii de pe glob. In 2014, Messe Frankfurt a organizat 120 targuri, dintre care mai mult de jumatate au avut loc in afara Germaniei.
Cuprinzand 578.000 mp, spatiul expozitional Messe Frankfurt cuprinde 10 pavilioane expozitionale. Compania opereaza de asemenea, doua centre de congrese. Compania este proprietate publica, orasul Frankfurt detinand 60% si statul de Hesse 40%.

Tags

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Reea Agency

Video