novapex

 

Centrul de date: este un beneficiu sau prejudiciu într-o lume a energiei?

Eaton
vizualizari

Gabriel Tache, Country Sales Manager, Eaton Romania

Statisticile privind consumul de energie din lumea centrelor de date pot fi uluitoare. Este corect să avem grijă, este corect să ne concentrăm și să căutăm să înțelegem, dar este corect să facem o simplă corelație între consumul de energie și un eventual impact negativ asupra emisiilor și a mediului? Este dorința avidă pentru social media și toate lucrurile create digital dăunătoare pentru mediu sau ar putea centrele de date să fie un real beneficiu având capacitatea de a reduce consumul de energie și de a elimina presiunea asupra resurselor planetei? 

Aproximarea pentru consumul global de energie al centrelor de date este de 200 terawați-oră. Aceasta reprezintă 1% din totalul de 20.000 terawați-oră din consumul electric global. Îmbunătățirea centrelor de date cu industria globală TIC dă impuls unor previziuni de un consum de 20% din energia electrică globală până în 2040 sau emisiile ridicându-se la 5% -14%. Acest aspect necesită o privire mai atentă și o analiză profundă. 

În 2016, lumea a produs energie echivalentă a 13,5 gigatone. Aceasta echivalează cu 160.000 terawați-oră. În prezent, cererea globală de energie pentru transport este de 28%, pentru clădiri este de 30% și pentru industrie este de 38%.

Cererea de energie electrică a clădirilor a crescut fenomenal - reprezentând aproape 60% din creșterea totală a consumului global de energie electrică. Odată cu creșterea continuă a populației, a economiei și cu creșterea digitală, ce va sta la baza valului de consum de energie și al emisiilor?

În ce mod conturează centrul de date transformarea digitală

Scopul centrului de date este să fie un punct centralizat pentru rularea aplicațiilor, procesarea și stocarea datelor. Prin urmare, este chiar nucleul transformării digitale continue. Transformarea digitală înseamnă să facem lucrurile mai inteligent, mai rapid, mai ieftin și, desigur, mai eficient. Înlocuiește procesele energetice superioare și permite reingineria proceselor, automatizarea și menține promisiunea inteligenței artificiale. 

Există o serie de tendințe rezultate din modernizarea centrelor de date și o concentrare tot mai mare pe transformarea digitală, inclusiv: 
 
Clădiri inteligente: Aceasta înseamnă transformare digitală în clădire, termostate și iluminare inteligentă, senzori etc. Adoptarea acestora ar putea reduce consumul de energie cu 10% cu economii de energie cumulate până la 2040 de 65.000 terawați-oră.

Industria 4.0: Aceasta se referă la transformarea digitală a industriei, de exemplu, automatizare, robotică, imprimare 3D, analiză de date și comunicații de la mașină la mașină. Acesta este următorul pas esențial în reducerea energiei, a materialelor, a timpului și a costurilor asociate producției industriale. 

Vehicule autonome: Combinația conectivității continue cu prelucrarea datelor „on” și „offboard” activează funcționarea vehiculelor autonome. Estimările arată potențialul reducerii cu 25% a consumului de energie pentru marfa rutieră.

eCommerce:S-a demonstrat că doar cumpărăturile online reduc amprenta ecologică a unui cumpărător cu 50%. 

Calculare în Cloud:Prin plasarea activelor și aplicațiilor IT în cloud, putem reduce consumul de energie cu 25% în comparație cu centrele de date private mai puțin eficiente, mai vechi. 

Modernizarea centrului de date

Centrele de date sunt în spatele tuturor acestor tendințe tehnologice care vizează îmbunătățirea eficienței și reducerea impactului nostru asupra mediului. Odată ce volumul de lucru al centrelor de date globale va fi triplat din 2017 până în 2020, consumul electric corespunzător va crește cu 3% fracțional. Acest lucru face ca mediul din centrul de date să fie cel mai eficient dintre toate mediile electrice. Mai eficient decât instalațiile tradiționale de generare electrică și infrastructurile de distribuție care asigură alimentarea cu energie.

Dacă acest lucru nu ar fi fost suficient pentru a oferi centrelor de date statutul de binefăcător, înțelegerea impactului funcțiilor de „răspuns la frecvență” și „răspuns la cerere” latente în fiecare centru de date important poate împinge această idee și mai departe.

Luați în considerare un centru de date proiectat cu puterea de rezervă a UPS-ului și generarea la fața locului, unde încărcarea IT critică reprezintă doar 30% din puterea de rezervă disponibilă. Aceasta înseamnă că la nivel mondial există o energie uriașă de 466 terawați-oră, stocată sau disponibilă. Se așteaptă cu vigilență si atunci când cade rețeaua electrică, este nevoie de back-up. Se pune întrebarea: este eficientă? S-ar putea ca aceste dispozitive de energie critică să fie mai productive?

După cum se întâmplă, cu tehnologia UPS potrivită, cum ar fi „UPS-ul conștient din punct de vedere energetic”, această energie electrică poate fi utilizată în două moduri foarte impactante.

Primul este „răspunsul la cerere”. Există un mecanism pe piețele de energie prin care operatorii de rețele pot profita de surse secundare de energie. Nu mai este vechiul model al unei instalații de generare a energiei electrice care trimite energia electrică într-o singură direcție, doar către consumator. Dar un model bidirecțional prin care energia electrică stocată sau generată este atât furnizată cât și primită, la/de la client. 

Al doilea este „răspunsul la frecvență”. Spre deosebire de energia electrică brută, poate exista o altă relație bidirecțională, dar în acest caz, este pentru a ajuta operatorul rețelei să gestioneze frecvența rețelei și să o mențină în limitele sale strănse de reglementare și operaționale. Acest control este esențial pentru funcționarea stabilă a rețelei. 

UPS-urile sunt ideale în acest scenariu; energia lor electrică stocată poate fi direcționată rapid pentru a sprijini rețeaua și sistemele critice interne. Acest răspuns rapid la frecvență are un beneficiu incredibil. Poate face „rețeaua să fie ecologică”. Pentru a avea o rețea ecologică, operatorii trebuie să adopte surse de energie regenerabilă, cum ar fi eoliene și solare. Aceste surse sunt prin natura lor variabile. Prin urmare, prezența acestor surse în rețea ar putea să o destabilizeze. Introduceți UPS-ul în centrul de date. Răspunsul său rapid la frecvență atenuează destabilizarea, permițând un nivel mai mare de surse regenerabile pe rețea. Niveluri precum 30-70% devin realizabile. 

Deci, deși centrele de date consumă energie electrică, acestea dețin și cheia pentru decarbonizarea energiei electrice. Ele devin o parte a soluției și nu fac parte din problemă.

Este timpul să aruncăm o nouă privire și să ne gândim la schimbarea opiniilor noastre în legătură cu rețeaua de alimentare a centrelor de date. Trebuie să vedem clar cum activeză transformarea digitală care reduce impactul nostru asupra mediului. Cu sprijinul operatorilor de centre de date și al industriei de utilități electrice, rețeaua de alimentare a centrelor de date poate ajuta foarte mult la decarbonizarea energiei noastre electrice.

Pentru a afla mai multe despre Eaton, vizitaţi www.eaton-electric.ro
 

Adauga Comentarii

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteți sau nu un vizitator uman și pentru a preveni postarea automată de spam.

Opinii

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Credem ca ‘Smart’ poate fi cu adevărat inteligent, doar dacă îmbunătățește viețile oamenilor.

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Vom continua să dezvoltăm capacitatea de producție astfel încât să atingem obiectivul ambțios de a fi în primii trei producători de boilere electrice în Europa în următorii 3 ani.

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Horia Voicu, director AFRISO-EURO-INDEX SRL

Cu siguranţă inteligenţa artificială va reprezenta viitorul şi în domeniul aparatelor de măsură şi control.

Horia Voicu, director AFRISO Romania

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

"Scopul și provocarea majoră pe care am avut-o în 2018 a fost informarea corectă și educarea clienților, deoarece în România încă se fac multe improvizații în acest domeniu. Vrem să continuăm să specializăm meseriași în acest domeniu."

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Termice
Tehnologie
Pompe
Sanitare

 

ROFMEX 2019