De voie, de nevoie, 7 din 10 români sunt meșteri în propriile locuințe (studiu)
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Simth, o companie de design mobilier personalizat și-a propus să evalueze interesul românilor de a se ocupa singuri de proceduri ce țin de amenajarea și renovarea caselor lor, în contextul în care astfel de activități de bricolaj au devenit din ce în ce mai populare, fie că ne referim la ele din perspectiva unei alternative atractive la activitățile de recreere sau ca la o modalitate de a economisi bani.
- 7 din 10 români obișnuiesc să realizeze activități de reparații și amenajare interioară în propria casă, iar principalele locuri vizate sunt bucătăria (55%) și baia (53%)
- Videoclipurile pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) și sfaturile din partea cunoscuților (40%) sunt principalele surse de informare la care apelează românii pentru a se descurca singuri cu amenajările și renovările propriilor case
- 9 din 10 români preferă să meargă în magazinele fizice pentru a achiziționa produsele de bricolaj de care au nevoie
Mai mult de două treimi dintre români (70%) se ocupă singuri de diferite activități de reparații și amenajări interioare în casă, iar principalele locuri vizate sunt bucătăria (55%) și baia (53%)
Conform datelor studiului Reveal Marketing Research, mai mult de două treimi dintre români (70%) declară că obișnuiesc să realizeze activități de reparații și amenajare interioară în propriile case, iar după cum era de așteptat bărbații sunt mai implicați în desfășurarea acestora comparativ cu femeile (79% vs. 62%).
De asemenea, ca tendință generală observăm o creștere graduală a interesului de a efectua personal lucrări de bricolaj o dată cu înaintarea în vârstă, cei mai puțin interesați fiind tinerii cu vârste între 18-24 ani (54%), iar la polul opus cei mai implicați fiind persoanele mature între 45-55 ani (80%).
Referitor la tipurile de reparații și amenajări, cei mai mulți dintre români au desășurat astfel de activități în bucătărie (55%) sau în baie (53%). Reparațiile sau amenajările în curte (39%) sunt următoarele în topul preferințelor, acestea fiind menționate în măsură semnificativ mai mare atât de persoanele mature de peste 55 ani (47%), cât și de rezidenții din mediul rural (60% vs. 26% mediul urban).
Reparațiile și amenajările în hol (34%), în living (31%) sau pe terasă/ balcon (30%) au fost menționate în mai mică măsură de către români.
Alexandru Buda, Development Director SIMTH:
“Mobilierul la comandă reprezintă punerea în practică a viselor oamenilor, raportat la spațiul disponibil, pentru a transforma în realitate orice plan de design interior, oricât de îndrăzneț.
În plus, mobilierul la comandă oferă unicitate și calitate ridicată prin materialele deosebite folosite. Indiferent de proiectul dorit, Simth dă formă creativității, cu cea mai înaltă precizie și profesionalism. ”
Cei mai mulți dintre români își renovează sau amenajează singuri casele cu ajutorul informațiilor de pe Internet
Îndreptându-ne atenția către metodele de informare, în topul preferințelor celor care obișnuiesc să se ocupe singuri de proceduri ce țin de amenajarea și renovarea casei regăsim videoclipurile de pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) și sfaturile din partea cunoștințelor/ prietenilor (40%).
La o privire mai atentă putem observa că site-urile magazinelor de bricolaj sunt preferate în mai mare măsură de bărbați (44% vs. 35% femei) și de către cei cu vârste între 45-55 ani (49%), aceasta fiind și categoria de vârstă cea mai activă în ceea ce privește desfășurarea activităților de tip DIY.
Alte alternative la care apelează românii pentru a se informa sunt sfaturile părinților/ familiei (33%), în special în cazul tinerilor între 18-24 ani (48%), căutările pe Google (34%), solicitarea de informații direct din magazin, de la vânzător (30%) sau rețelele de socializare (27%).
Cei care preferă să solicite informații direct în magazin sunt mai degrabă persoanele mature peste 55 ani (38%) și cei din mediul de rezidență rural (35% vs. 27% mediul urban), ambele categorii înregistrând scoruri mai scăzute în ceea ce privește utilizarea instrumentelor de informare online comparativ cu total eșantion. Pe de altă parte, rețelele de socializare sunt menționate în mai mare măsură de femei (30% vs. 24% bărbați).
Dacă ne referim la modalitatea de achiziție a produselor necesare pentru realizarea reparațiilor și amenajărilor dorite, 90% dintre români preferă să meargă în magazinul fizic, această alegere facilitând interacțiunea directă cu produsele și posibilitatea de a cere sfaturi personalului din magazin.
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 25.04 -2.05.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1009 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.
Despre Simth
Simth este o companie de design mobilier personalizat ce deține o expertiză de peste 30 de ani în proiectarea și realizarea mobilierului personalizat, urmare a fuziunii dintre două companii românești specializate în producția de mobilă custom-made.
Echipa Simth utilizează cele mai noi materiale și tehnologii pentru a oferi clienților soluții complete de mobilier unic și personalizat pentru casă, birouri și pentru industria HORECA.